Методична скринька

Організаційно – методичний
напрям творчої діяльності:
-     збираю, опрацьовую і використовую педагогічну інформацію, необхідну для розв’язання професійних завдань;

-     постійно працюю над удосконаленням існуючих методик (навчальних, виховних, корекційних) та шукаю нові шляхи, методи навчання дітей;

-     спонукаю батьків до ознайомлення зі спеціальною літературою, методичними рекомендаціями;

-     формую власний стиль професійної діяльності;

-     приймаю участь в шкільному психолого-медико-педагогічному консиліуму (ПМПК), який забезпечує комплексне психолого-педагогічне та медико-соціальне вивчення розвитку кожної дитини;

-     беру участь в роботі методичного об’єднання вчителів початкових класів, який є одним із важливих складових безперервної педагогічної освіти;

-     очолюю роботу спецсемінарів школи;

-     займаюсь самовихованням, самопізнанням, щоб істотно поліпшити свою педагогічну діяльність, зрости як особистість, досягти у своїй праці більш значущих результатів.

Зміст методичної роботи
 як відповідального за спецсемінари школи
Організаційно – методичний напрям моєї педагогічної діяльності полягає  в підготовці та проведені спеціальних шкільних семінарів.
Шкільні спецсемінари ставлять за мету:
-          Поліпшити знання педагогічних кадрів працюючих в спеціальному загально-освітньому навчальному закладі в системі корекційно-розвиваючого навчання учнів з особливими освітніми потребами;

-          Надати допомогу педагогічним працівникам в питаннях:
-         розв’язання актуальних проблем навчального-виховного характеру в системі            спеціального навчання учнів з особливими освітніми потребами;
-         здійснення корекційно-розвивальної та компенсаторно-реабілітаційної         роботи;
-         особливості дітей класів інтенсивної педагогічної корекції та учнів з             порушеннями розумового розвитку;
-         створення ефективних умов для забезпечення інтелектуального, соціального,            морального й фізичного розвитку кожної дитини;
-         організації корекційно-пізнавальної роботи в плані корекції окремих            психічних процесів, психофізичного стану, пізнавальної діяльності,        труднощів у навчанні і вихованні обумовлених потребами педагогічної      практики;

-          Сприяти самостійній роботі вчителів та вихователів над вивченням основ дефектологічних знань, спеціальної психології, колекційної педагогіки, виробці спеціальних вмінь та навичок;

-          Звернути увагу педагогічних кадрів на необхідність удосконалювати своє професійне майстерство в галузі навчання і виховання учнів з особливими освітніми потребами;

-          Стимулювати творчі пошуки вчителів, вихователів педагогічних інновацій та шляхів їх впровадження у педагогічну діяльність як передумову підвищення професійної активності педагогів.

Тематика спецсемінарів школи
Проблемна тема школи
 на 2012 -2017 навчальний рік
«Формування здоровязберігаючої компетентрості в системі Програми супроводу учнів з особливими освітніми потребами»

План роботи спецсемінару на 2012 – 2013 н.р.
Тема року: «Корекція порушень моторики, фізичного розвитку у школярів з особливими освітніми потребами в умовах навчально-виховного процесу»
Зміст діяльності
Час виконання
Відповідальний

1.
Заняття 1:   Азбука здоровя
Здоровя. Здоровий спосіб життя.

Жовтень
2012
Богданова Я.Ю.
2.
Здоровий учитель як найважливіший чинник охорони і зміцнення здоровя учнів.


Самойленко В.В.
3.
Аналіз тестування на тему «Як ти відносишся до свого здоров'я.

Кобец Л.В.
4.
Фільм «Складові образу життя»

Абрамова Т.П.
5.
Практичне заняття в спортивном залі “Старт здоров’ю і позитивним емоціям”

учителі  фіз. виховання



1.
Заняття 2:   Соціально-педагогічні чинники, що впливають формування порушень опорно-рухового апарата.
Особливості стану здоров’я учнів спеціальної школи “Оберіг .
Січень
2013



Гончарова І.Ю.
2.
Етіологія порушень ОДА у дітей:
-          ендогенні, екзогенні чинники ;
-          фізіологічні, анотомічені особливості зростаючого організму

Євсеєнко В.С.
3.
Фільм «Гіподинамія, гіпокінезія їх вплив на організм людини.

Абрамова Т.П.
4.
Практичне заняття. Програмно-методичні рекомендації учителів фізичної культури з профілактичних захворювань ОДА.

Дубінець І.Н.


1.
Заняття 3.   Профілактика ОДС
Девіз: Правильная постава шлях до здоров’ю.
Анатомічні та фізіологічні особливості ОДС, правильної постави.
Березень
2013


Тимошенко Н.Я.
2.
Види неправильної постави.

Гончарова І.Ю.
3.
Фільм про систему  Базарного. «Врятуємо дітей»

Абрамова Т.П.
4.
Практичне заняття. Профілактика ОДС по системі В. Базарного.

Ємельягнгко І. В.

План роботи спецсемінару на 2013 – 2014 н.р.
Тема року: «Корекція порушень зору у школярів з особливими освітніми потребами в умовах навчально-виховного процесу»
Зміст діяльності
Час виконання
Відповідальний



1.
 Заняття 1:  Психолого-педагогічна корекція розвитку школярів з особливими освітніми потребами (на основі заняття фізичними вправами в умовах загальногоосвітньої школи)
Методологічні основи взаємозвязку фізичного та психологічного розвитку дітей.
Жовтень 2013 року



Кобец Л.В.
2.
Теорія і практика використання фіз. вправ, як засобів корекції учнів з особливими освітніми потребами в умовах навчально-виховного процесу.

Тиховська Н.М.
Павлюк Е.В.


1.
Заняття 2:   Зір та діти. Орган зору та його особливості. Причини захворювань.
Стан зору шкільників за теперішніх часів і його взаємозв’язок із рівнем фіз. розвитку. Причини появи виникнення проблем із зором.
Січень 2014року


Абрамова Т.П.
2.
Анатомо-фізіологічна характеристика зорового аналізатора, будова, функції, оцінка та види порушень зору.

Панченко О.Н.

3.
Стан зору учнів нашої школи.

Гончарова І.Ю.
4.
Фільм про очі, зір, захворювання.

Абрамова Т.П.

Заняття 3.   Профілактика порушень зору у школярів засобами фізкультурно-оздоровчої діяльності.
Дати відповіді на запитання: Як забезпечити своєчасну профілактику захворювань очей учнів в школі та удома?
Що можливо зробити в школі та в домашніх умова, щоб захистити дитину від збільшення короткозорості і зберегти зір?
Березень 2014 року

1.
Шляхи попередження і корекції проблем із  зором :
-          профілактика захворювань очей;
-          тренування зору, ефективні вправи різні види гімнастики; знаття напруги

Слободенко Л.А.
2.
Аналіз методик профілактики порушень зору (кольородіагностика, кольоролікування).
-          Технологія вільного розвитку дітей за системою В.Ф. Базарного

Сапа Н.М.
3.
Фільм «Техніка вільного розвитку дітей» за системою В.Ф.Базарного»

Абрамова Т.П.
Сапа Н.М.
4.
Практичні заняття. Робота в групах.

Олійник С.М.
Олійник Ж.А.
Герговьска О.В.

План роботи спецсемінару на 2014 – 2015 н.р.
Тема року: «Дитячий аутизм. Гіперактивні діти. Важкі діти»
№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
Заняття1. «Психологічне та соціальне супроводження дітей з емоційними розладами»
1.
Діти з особливими освітніми потребами.
Жовтень
2014року
Абрамова Т.П.
2.
Діти з аутизмом.

Зарубіна О.Є.  Макарова С.Г.
Заняття2. «Психологічне та соціальне супровадження поведінки та діяльності»
1.
СДВГ – сіндром дефіцита уваги з гіперактивностью
Січень
2015року
Міняйло О. О.
2.
Гіперактивна дитина у школі.
Штепа Я. Ю.
3.
Практична частина ігри та корекційна робота з гіперактивними учнями.
Семененко Т.В.

4.
Практичне заняття. Робота в групах.
Зінченко С.О.
Олейник Л,В,
Заняття3. «Технології виховання»
1.
Сутність, цілі, завдання, принципи та методи виховання учнів спеціальної корекційної школи.
Березень
2015року
Павлюк Є.В.
2.
Особливості роботи з важкими дытьми. Шляхи подолання проблем.
Гурковська І.А.
3.
Як боротися з дітячими капризами не караючи, не наказуючи.
Фільм. Методи виховання.
Кобец Л.В.
Абрамова Т. П.


План роботи спецсемінару на 2015 - 2016 н.р.
Тема року: «Діти з порушенням мовлення»
№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
Заняття1. «Діти з порушенням мови»
1.
Своєрідність розумової та мовної діяльності учнів з проблемами в розвитку.

Жовтень
2015року
Кобець Л.В.
2.
Психолого-педагогічна класифікація мовних порушень.

Косинська Т.Г.
Павлюк Е.В.
Заняття2. «Письмові порушення мовлення»
1.
Труднощі навчання читанню учнів спеціальної (колекційної) школи. Дислексія.
Січень
2016року
Кліменко О.І.
2.
Труднощі навчання письму учнів спеціальної (колекційної) школи. Дисграфія.
Смаліна Є.А.
3.
Фільм «Зірочки на землі»
Абрамова Т.П.
4.
Практичне заняття. Корекційна та розвиваюча робота, спрямована на підвищення рівня розвитку навиків читання та письма учнів спеціальної (колекційної) школи.
Зінченко С.О.
Олейник Л,В,
Заняття3. «Усна мова. Порушення усної мови»
1.
Мовні порушення, пов’язані з ураженням нервової системи. Афазія. Алалія. Дизартрія.
Березень
2016року
Холоша Ю.В,
2.
Мовні порушення, пов’язані з функціональними змінами нервової системи. Заїкання. Мутизм.
Моісевич К.І.
3.
Мовні порушення, пов’язані з дефектами артикуляційного апарату. Механічні дислалії. Ринолалія.
Соціально- психологічні причини усного мовного порушення.
Павлюк Е.В.
Косинська Т.Г.


План роботи спецсемінару на 2016 - 2017 н.р.
Тема року: «Корекційно–оздоровча робота у спеціальній школі-інтернаті»
№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
Заняття1.  «Корекційно-реабілітаційний напрям навчально-виховного процесу у спеціальній школі–інтернаті»

1
Основи теорії корекційної роботи.
    Жовтень
2016року
Боровенська О.М..
2
Корекційно-розвиваюча робота в навчально-виховному процесі спеціальної школи–інтернаті.


Леоненко Н.М.
3
Корекційний розвиток. Корекційно-розвиваючі заняття.


Кобець Л.В.
4
Практичне заняття.


Самойленко В.В.
Зарубіна О.О.
Кобець Л.В.
Заняття2.  «.Здійснення корекційно – здоров’язберігаючого навчання у          спеціальній школі – інтернаті»
1
Специфіка навчання учнів з особливими освітніми потребами у спеціальній школі– інтернаті.

Січень
2017року
Янковська Я.С.
2
Корекційна спрямованість здоров’язберігаючих освітніх технологій у спеціальній школі-інтернаті.


Лепетченко К.М.
3
Корекційно – оздоровчий напрям уроків у спеціальній школі–інтернаті.


Власенко Н.В.
4
Практичне заняття.


Євсєєнко В.В.
Фігураш Л.І.

Заняття3.  «Здійснення корекційно-оздоровчої роботи у виховному процесі спеціальної школи-інтернату»
1
Особливості виховання та корекційно-виховна спрямованість навчання, виховання та розвитку учнів з особливими освітніми потребами.

Березень
2017року
Сич С.І.
2
Корекційна спрямованість здоров’язберігаючих технологій у спеціальній школі-інтернаті.


Ломакіна О.Ф.
3
Корекційно-оздоровчий напрям організації  і проведення самопідготовки у спеціальній школі-інтернаті.



Кроль Г.І.



Проблемна тема школи
 на 2017 -2022 навчальний рік
« Компетентнісно – орієнтований підхід у здійсненні корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»

План роботи спецсемінарів на 2017 - 2018 н.р.
Тема року: «Сучасний урок у спеціальній школі»
№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
Заняття 1.  «Принципи та методи корекційно-розвиваючого навчання у спеціальній школі»
1.
Інклюзивна освіта в контексті компетентнісно – орієнтованого підходу до навчання на Україні і за кордоном. Принципи інклюзивної освіти.
    Жовтень
2017 року
Коваль Н.Ю.
2.
Обгрунтування та реалізація дидактичних принципів в умовах корекційного навчання.


Кутчик В.В.
3.
Методи навчання та їх класифікація. Особливості застосування у корекційно – розвитковій роботі.


Моісевич К.І.
4.
Відео «Активні методи навчання» Ольга Бургамістрова


Абрамова Т.П.
Заняття 2.  «Характеристика методів навчання за джерелом передачі та сприймання навчальної інформації у корекційн -розвивальній роботі з учнями з особливими освітніми потребами»
1.
Словесні методи навчання у корекційно- розвивальній роботі з учнями з особливими освітніми потребами.
Січень
2018року
Крамарева Л. І.
2.
Наочні методи навчання у корекційно- розвивальній роботі з учнями з особливими освітніми потребами.



Акімочкіна К. О.
3.
Практичні методи навчання у корекційно- розвивальній роботі з учнями з особливими освітніми потребами.



Сазонова Л. М.
4.
Відео. Вебинар «Комбінування класичних та новітніх методів навчання – запорука успіху»

Абрамова Т.П,
5.
Практичне заняття. Впровадження активних та інтерактивних методів навчання учнів з особливими освітніми потребами.


Ходак А. Д.
Смоліна К. А.
Заняття 3 «Сучасний урок: основні заповіді щодо підготовки та проведення уроку у спеціальному закладі освіти»
1
Складання плану уроку. Основні вимоги щодо планування мети і завдань уроку в спеціальній школі.

Березень
2018року
Панченко О.М.
2
Корекційно спрямована структура уроку в спеціальній школі.


Ромашова Л.М.
3
Типологія уроків в спеціальній школі. Реалізація корекційних завдань на пропедевтичних уроках та уроках формування нових знань, умінь і навичок.


.
Фігураш Л.І,
4
Практичне заняття. Загальнокорекційний та організаційний момент на уроці: практика, інновації.

Ємельяненко І.В.
Поліщук Є.С.

План роботи спецсемінарів на 2018 - 2019 н.р.
Проблемна тема школи: «Компетентнісно – орієнтований підхід у здійсненні корекційної        роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»
Заняття 1.  «Традиційні типи уроків у спеціальній школі»
№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
1.
Педагогічна і наукова спадщина І. Г. Єременка. Уроки додаткової корекції знань, умінь та навичок.

    Жовтень
2018 року
Тиховська Н. М.
Ходак А.Д.
2.
Уроки систематизації, узагальнення та закріплення знань. Комбінований урок.



Сапа Н. М.
3.
Перевірка та оцінювання знань, умінь та навичок.


Слободенко Л. Л.

Заняття 2.   «Нетрадиційні типи уроків у спеціальному закладі освіти»
1.
Нестандартний урок як розвиток структури традиційного уроку. Нетрадиційні уроки формування нових знань та додаткової корекції умінь, навичок учнів з особливими освітніми потребами
Урок – лекція (проблемна, звичайна, «лекція удвох, прес «конференція», консультація, провокація, діалог); вистава, мандрівка, композизія, телепередача, дослідження, мультимедія, конференція…
Січень
2019 року
Мілюхіна М. О.
2.
·         Нетрадиційні уроки систематизації, узагальнення, поглиблення, розширення, повторення знань, умінь та навичок учнів з особливими освітніми потребами
Урок – гра, вікторина, казка, подорож, мандрівка, вистава, турнір, ділова гра, семінар, аукціон, дебати...



Олійник С.М.
3.
Нетрадиційні уроки застосування та перевірки знань, умінь та навичок учнів з особливими освітніми потребами. Комбінований урок.
Урок – змагання, КВН, звіт, віршовані, аукціон, практикум, багатоетапна естафета, залік, огляд, проектів, експедиція…



Панченко О. М.
4.
Практична частина.
Відео ролик «Компетентнісно-орієнтований підхід у здійсненні навчально - корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»


Вишняк Н. В.


Заняття3.  «Позаурочні форми організації навчально – корекційної роботи у спеціальній школі»
1
Додаткові форми організації педагогічного процесу в системі спеціальної освіти: екскурсії, практичні і лабораторні заняття за індивідуальним або груповими завданнями учителя, виробнича практика, додаткові заняття, позакласні форми педагогічної роботи, самопідготовка.
o    
Березень
2019 року

Журавльова О.Л.
Кроль Г.І.
2
Допоміжні форми організації педагогічного процесу в спеціальній школі-інтернаті: факультативів, гурткової та клубної роботи, конкурси, виставки учнівської творчості,  епізодичні заходи позакласної роботи.
o    




Ільчук Р.С.
3
Трудове навчання, як засіб корекції і розвитку учнів з особливими освітніми потребами.



.
Євсеєнко В.В.
4.
Практична частина.
Відео ролик «Компетентнісно - орієнтований підхід у здійсненні позакласної навчально - корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»




Макарова С.Г.
















Заняття3.  «Позаурочні форми організації навчально – корекційної роботи у спеціальній школі»
1
Роль позакласної роботи в корекції недоліків психофізичного розвитку учнів з особливими освітніми потребами, формування їх особистості. Завдання та особливості позакласної роботи в школах – інтернатах. Додаткові форми організації педагогічного процесу в системі спеціальної освіти: екскурсії, практичні і лабораторні заняття за індивідуальним або груповими завданнями учителя, виробнича практика, додаткові заняття, позакласні форми педагогічної роботи, самопідготовка.
o    Яке місце займають при навчанні;
o    Тематика;
o    Особливості;
o    Корекційне значення;
o    Мета

Березень
2019 року


2
Допоміжні форми організації педагогічного процесу в спеціальній школі-інтернаті: факультативів, гурткової та клубної роботи, конкурси, виставки учнівської творчрсті,  епізодичні заходи позакласної роботи.
o   основні умови, які необхідно враховувати при організації роботи гуртків;
o   головне завдання;
o   форми організації (масові, групові, індивідуальні);
o    види гуртків (предметні (географічний, краєзнавчий, історичний, математичний тощо); художнього читання, слова, декламування; танцювальні гуртки та хорові гуртки; гуртки ліплення, художньої різьби з деревини, машинної і ручної вишивки, ручної праці; гурток юних натуралістів; гуртки кіномеханіків, гуртки створення іграшок, роботи з конструктором; спортивні гуртки і секції (гурток легкої атлетики, бадмінтону, тенісу тощо); гурток художньої самодіяльності, дитячих театрів, лялькових театрів тощо. )




3
Трудове навчання, як засіб корекції і розвитку учнів з особливими освітніми потребами.
Питання:
- У чому полягає освітня, виховна та корекційна роль праці у спец. школі;  (коригується, формується …)?
- Яким чином здійснюється звязок трудового навчання із загальноосвітніми предметами?
- Якими є завдання професійно – трудового навчання у спеціальній школі?
- Які види професійно – трудової підготовки одержують учні спеціальної школи?
-  Із яких етапів складається трудове навчання учнів з особливими освітніми потребами?
o    Перший (1 – 3кл.) – уроки ручної праці;
o    Другий – професійна орієнтація;
o    Третій – професійно – трудова підготовка;
o    Четвертий – удосконалення професійної майстерності;
·         Перший етап – самообслуговування й заняття з ручної праці в молодших класах.
 Під час вивчення загальноосвітніх предметів:
o    використання вміння набутих в процессі трудової діяльності - уміння вимірювати, важити, обчислювати, розбирати, монтувати, вирощувати тощо;
·         Другий етап – суспільно корисна праця та професійно-трудове навчання в старших класах:
- робота на пришкільній земельній ділянці;
 - виконання практичних завдань;
 - робота в шкільних кабінетах;
 - заняття в навчально-виробничих кабінетах;




.

4.
Відео ролик «Компетентнісно-орієнтований підхід у здійсненні корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами вчителів школи»

Вишняк Н. В.


Позакласні форми навчально – пізнавальної діяльності:

·         Масові:
o   предметні тижні;
o   екскурсії;
o   конкурси;
o   вікторини;
o   виставки творчих робіт;
o   свята знань;
o   усні журнали та  інше
·         групові:
o   гуртки;
o   літературні студії тощо;
·         індивідуальна позаурочна робота;
·         позашкільна навчально – пізнавальна діяльність;




План роботи спецсемінару по проблемній темі школи: «Компетентнісно – орієнтований підхід у здійсненні корекційної  роботи з дітьми з особливими освітніми потребами».      Теорія виховання.
Заняття 1.  «Загальні основи виховної роботи у спеціальних (корекційних) закладах освіти»
№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
1.
Сутність процесу виховання учнів з особливими освітніми потребами. 
§  .Актуальні проблеми виховання дітей з обмеженими можливостями
§  Мета, завдання та принципи виховання школярів.
§  Закономірності процесу виховання.

Жовтень
2019 року
Удовецька Я.Ю.
2.
 Методи  корекційно-виховної роботи в спеціальних (корекційних) закладах освіти.
§  Корекційна спрямованість методів  та засобів (традиційних, інтерактивних) виховної роботи.
§  Диференціація методів виховання та засобів корекційно-виховної роботи в залежності від індивідуальних особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, соціальних умов виховання.





Томіленко О.Б.
3.
Виховання учнівського колективу в спеціальній (корекційній) школі.
§  Корекційна спрямованість методів  та засобів (традиційних, інтерактивних) виховної роботи.
§  Диференціація методів виховання та засобів корекційно-виховної роботи в залежності від індивідуальних особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, соціальних умов виховання.




Бохтеєва В.Р.
4
Практична частина. Реалізація особистісно-орієнтованого підходу в практиці виховання.
     Особистісно- орієнтований підхід (виховна технологія)
ОСНОВА НОВОЇ ФІЛОСОФІЇ   (в Україні)
·         виховна позиція – розуміння                       дитини                       (розуміти)
·         виховна позиція – визнання                          дитини                      (визнавати)
·         виховна позиція – прийняття (ухвалення)   дитини                      (приймати )


Сазонова Л. М.
Владімирова Л. Ф.


Заняття 2.  «Моральне виховання здобувачів освіти з особливими  освітніми потребами»

№ п/п
Зміст діяльності
Час діяльності
Відповідальний
1.
Ідеї В. О. Сухомлинського з основ морального виховання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами.

Січень
2020 року
Богомолова
Світлана
 Арсентіївна

2.
Формування моральної поведінки здобувачів освіти спеціальної школи.



Шведова
Олена
Валентинівна

3.
Етичні бесіди та години спілкування морального спрямування як одна з головних форм виховання в школі.



Піддубна
Світлана Анатоліївна

4
Практична частина.
Позакласні та класні заходи морального виховання в
·         молодших класах;
·          старших класах.


Удовецька
Яна Юріївна

Семененко Тетяна Володимирівна


Немає коментарів:

Дописати коментар